UX analyseGa in gesprek met je klanten. Observeer hen. Dat is de enige manier om hun context, wensen en ervaringen te begrijpen en om deze rijke inzichten te kunnen delen met je collega's of andere designers.
|
Usability testHeb je al een website of app? Laat hem testen door je belangrijkste doelgroep en ontdek 80% van hun problemen met jouw service of product door met 10 (potentiële) klanten te spreken en hen te observeren. Het is zelfs mogelijk om dit op afstand te doen. UX coach helpt je om dit te organiseren, en te leren uit de observaties, zodat je dit kunt gebruiken voor een beter UX design.
|
FocusgroepenSamen organiseren we een gesprek met 5 of 6 (potentiële) klanten om alles te horen over hun doelen, dagelijks leven, het gebruik van jouw online services of website en hun wensen en dromen voor de toekomst. Dit levert altijd nieuwe inzichten op en onschatbare informatie voor het verbeteren van jouw aanbod.
Indien wenselijk laten we de deelnemers het gesprek voorbereiden door een dagboek in te vullen over hun dagelijks leven met betrekking tot hun productgebruik. |
Empathie analyseOm de context van het gebruik van je website of app zichtbaar te maken, is een empathie analyse een ideale tool. Het helpt je om kritisch te luisteren naar gebruikers, om in hun schoenen te gaan staan, en de voordelen en nadelen van het gebruik van je website of app onder de loep te nemen. UX coach wil jou helpen om je klanten te interviewen en individueel of in kleine groepen een empathie kaart in te vullen. Lees meer over de mogelijkheden voor coaching.
|
Lees meer over UX analyse
7 UX onderwerpen voor het opzetten van een interview met gebruikers |
Usability test op afstand |