Home > UX Coaching >
1 min leestijd - 18 feb 2020
Je hebt een wit vel voor je, je wilt een pagina van een nieuwe website uittekenen, maar je blokkeert. Herkenbaar? Welke teksten, beelden, titels, lijstjes of andere componenten moeten getoond worden op deze pagina om de bezoeker van de website gelukkig te maken?
Je begint te Googlen, zoekt naar voorbeelden, naar websites of applicaties die vergelijkbaar zijn. Je vult je pagina met de eerste componenten waar je aan denkt. Is er geen betere manier om relevante (web) content te creëeren? Content
Vorige week las ik een post op LinkedIn over een vacature beschrijving die zoveel vaardigheden en vereisten bevatte dat niemand in de job beschrijving zou passen. De uitleg van een recruiter was dat de tekst geschreven is om te zorgen dat hij vaker in de zoekresultaten zou verschijnen. Maar zoals je je voor kunt stellen, zelfs als het daar verschijnt, zal niemand solliciteren, want hij of zij herkent zich niet in de beschreven rol. Hetzelfde is van toepassing op jouw websites of apps. Je kunt zoveel content toevoegen als je wilt, maar als het niet relevant is voor bezoekers of gebruikers, haken ze af.
Het beste artikel over deze methode is The Core model, designing inside-out for better results geschreven door Ida Aalen en het beschrijft een case waarin het model gebruikt wordt in een co-creatie opzet voor het Norwegian Cancer Society.
|
Lees meer over UX design
Customer journey mapping: een voorbeeld |